کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳ ب.ظ

یکی از فاکتورهای رتبه بندی صفحات در گوگل شاخص تعداد صفحاتی است که به یک صفحه خاص لینک داده اند. یعنی هر چه سایت های بیشتر به یک صفحه لینک بدهند گوگل به آن صفحه رتبه بهتری را می دهد. گوگل این امتیاز در شاخصی به نام PAGE RANK ذخیره می کند. در واقع گوگل از معیاری با نام پیج رنک برای محاسبه امتیاز لینک‌ها استفاده می‌کند. البته تنها فاکتور برای افزایش پیج رنک تنها تعداد لینک نیست و کیفیت لینک های دریافتی هم مهم است.

دو نوع بک لینک وجود دارد که این دو نوع ، انواع اصلی بک لینک محسوب می شوند. این انواع عبارتند از :

• بک لینک فالو

• بک لینک نوفالو

لینک فالو باعث افزایش پیج رنک می شود. هنگامی که در مطالب خود به یک صفحه خارج از سایت خود لینک می‌دهید، این لینک به شکل زیر خواهد بود:

<a href=”http://www.example.com”>Example</a>

در واقع لینک‌های dofollow هیچ تگ مشخص‌کننده‌ای ندارند و به‌طور پیش‌فرض تمام لینک‌هایی که در مطالب درج می‌کنید، لینک‌های فالو خواهند بود. ساختار لینک‌های نوفالو یا کدهای نوفالو به شکل زیر است:

<a href=”https://qweb20.blog.ir” rel=”nofollow” > Title link </a>

در واقع وجه تمایز لینک nofollow و dofollow، تنها در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت عدم استفاده از این عبارت، لینک شما تبدیل به یک لینک فالو خواهد شد. هنگامی که یک وب‌سایت از تگ nofollow استفاده می‌کند، در واقع به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد که این لینک نباید در محاسبه رتبه صفحه یا PageRank در نظر گرفته شود. همچنین، این لینک در محاسبه پیج رنک مقصد نیز بی تاثیر خواهد بود.
لینک فالو و نوفالو هر دو در
سئو سایت تاثیر گذار هستند. لینک های نوفالو شاید قابلیت انتقال اعتبار را نداشته باشند اما در رتبه بندی سایت ها تاثیر می‌گذارند.

نوفالو کردن لینک های خروجی در وردپرس

افزونه Title and Nofollow For Links یکی از افزونه های کاربردی برای همین کار است. بعد از نصب و فعالسازی افزونه بخش جدیدی به نام Add rel=”nofollow” to link به قسمت لینک‌دهی مطالب وردپرس اضافه می‌شود که با زدن تیک این قسمت به راحتی لینک را برایتان نوفالو می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی