کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

وبمستر تولز یا همان سرچ کنسول جدید در بخش ثبت سایت تغییراتی کرده است که در این مقاله به تغییرات رخ داده پرداخته ایم و آموزش کاملی را جهت ثبت سایت در وبمستر جدید ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد قبول شما واقع شود.

ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل که نام جدید آن به سرچ کنسول ( Search Console ) تغییر پیدا کرده است باید نخستین گام شما پس از طراحی و راه اندازی سایت وب سایت باشد .

اگر قرار است روی سئو سایتتان کار کنید پس نباید فراموش کنید که ثبت سایت در وبمستر تولز یکی از موارد بسیار مهم است که نقطه شروع سئو یک سایت نیز میباشد .

در چند وقت اخیر گوگل تغییرات زیادی را در وبمستر خود ایجاد کرده است از تغییر نام گرفته تا اضافه و حذف کردن بعضی از بخش ها ، اما تمام این تغییرات برای این به وجود آمده اند تا من و شمای وبمستر بتوانیم خیلی بهتر از این امکان رایگانی که گوگل در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم تا روز به روز سئو سایت خود را بهتر کنیم .

در آخرین تغییری که گوگل بر روی بخش سرچ کنسول انجام داده است ، اضافه کردن بخش جدیدی برای ثبت سایت میباشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

روش های ثبت سایت در گوگل

تا دیروز ما مجبور بودیم برای تمام سایت هایی که بر روی یک هاست داشتیم به صورت جداگانه هرکدام را در وب مستر ثبت کنیم و این ثبت کردن هم شامل تمام حالت های یک دامنه میشد .

به عنوان مثال اگر شما یک سایت داشتید و در کنار آن نیز یک انجمن گفتگو و یا وبلاگ داشتید باید آدرس ها را به این صورت جداگانه در گوگل ثبت میکردید

http://example.com

http://www.example.com

http://example.com/froum

http://www.example.com/forum

اگر در ساب دامین هم انجمن خود را قرار میدادید باز هم باید با حالت ها مختلف ثبت میکردید . حتی اگر دامنه شما دارای ssl نیز بود مجبور بودید جدا از حالت های بالای تمام آنها را با https نیز ثبت کنید . پس برای یک سایت و انجمن شما باید هشت حالت دامین خود را در وبمستر ثبت میکردید .

اما امروز گوگل نوع جدیدی از ثبت سایت در وبمستر تولز را رونمایی کرد که شما تنها با ساخت یک TXT Record میتوانید تمام سایت های موجود در هاست خود را با انواع حالت ها به ثبت برسانید .


آموزش ثبت سایت در وبمستر تولز جدید گوگل Search Console

در این روش دیگر نیاز به آپلود فایل یا قرار دادن کد در تگ header و غیره نمیباشد . شما به راحتی میتوانید از طریق پنل هاست خود با ساختن یک رکورد متنی وب سایت و یا وب سایت های خود را به گوگل معرفی کنید و آن را ثبت کنید.

جهت انجام اینکار نخست وارد آدرس https://www.google.com/webmasters شوید و سپس بر روی دکمهSEARCH CONSOLE کلیک کنید تا صفحه زیر برای شما نمایش داده شود .

سرچ کنسول

در این قسمت در بخش Domain آدرس سایت خود را همانند نمونه که viliko.com میباشد وارد کنید . توجه داشته باشید که فقط دامین اصلی باید در اینجا وارد شود نه ساب دامین و غیره . پس از درج دامین بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید .

در این قسمت گوگل به شما یک کد میدهد که باید با آن در هاست خود یک رکورد متنی ایجاد کنید که در ادامه آموزش ساخت TXT Record برای گوگل را به شما خواهیم آموخت .


آموزش ساخت TXT Record Google در سی پنل

برای ساخت رکورد در Cpanel با مشخصاتی که شرکت هاستینگ شما برایتان ارسال کرده است اول وارد سی پنل بشوید.

سپس در بخش Domains بر روی Zone Editor کلیک کنید :


در صفحه Zone Editor جلوی دامنه اصلی خود بر روی Manage کلیک کنید .

در صفحه جدید همانند تصویر بالای بر روی Add Record کلیک کنید و گزینه آخر Add TXT Record را انتخاب کنید .

txt-record

حالا زمان آن رسیده است که کدی که در سرچ کنسول کپی کرده اید را وارد کنید .

Name : آدرس دامنه اصلی خود را وارد کنید توجه داشته باشید که آدرس را باید بدون http و www وارد کنید به عنوان مثال : viliko.com

TTL : این مقدار را به صورت پیش فرض خود باقی بگذارید و اصلاً تغییر ندهید

Type : این قسمت هم باید حتماً بر روی TXT  باشد .

Record : در این قسمت کدی که سرچ کنسول به شما داده است را وارد کنید .

و در نهایت بر روی Add Record کلیک کنید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی