کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

کیو وب 21

دنیای وب ، وردپرس ، سئو

https://analytics.google.com

بعد از آنکه مراحل نصب را به پایان رساندید، وقت آن میرسد که طریقۀ استفاده از این ابزار را فرا بگیرید. قبل از آنکه شروع کنیم و وارد جزئیات شویم، الزم است که شام با معنای کلامت و عبارات کلیدی برای استفاده از این ابزار آشنا شوید. شام بارها و بارها طی خواندن این مطلب و استفاده از اطالعات گوگل با این واژهها روبرو خواهید شد.

 o ابعاد :(Dimensions (منظور از بعد )یا دایمنشن( یکی از خصوصیات و ویژگیهای بارز وبسایت یا برنامۀ گوشی است که میتواند مقادیر مختلفی را بپذیرد. نوع مرورگر، صفحۀ خروج کاربر، صفحات مورد بازدید و زمان حضور کاربر در وبسایت از منونه ابعادی هستند که در گوگل آنالیز وجود دارد. 

o مرتیکها :(Metrics (مرتیکها در واقع خصوصیات درونی یک دایمنشن هستند که میتوانند به صورت مجموع یا نرخ اندازهگیری شوند. برای مثال تعداد بازدیدها از یک صفحه یا میانگین زمانی که کاربران در وبسایت گذراندهاند. 

o دورهها :(Sessions (دوره به مدت زمانی اطالق میشود که کاربر به صورت فعال با وبسایت، برنامۀ گوشی یا سایر رسانههای شام در ارتباط است. متام اطالعات در مورد تعامالت کاربر )تعداد صفحاتی بازدیدی، رویدادها، میزان خرید و ...( در طی یک دوره حساب میشوند. دورهها معموالً بعد از ۳۰ دقیقه عدم تعامل کاربر با وبسایت یا برنامۀ شام بسته میشوند و در صورت بازگشت کاربر، یک دورۀ جدید باز خواهد شد. 

o کاربران :(Users (افرادی که حداقل برای یک دوره (Session (در وبسایت حضور داشتهاند، جزو کاربران شام محسوب میشوند. 

o بازدیدکنندگان :(Visitors (بازدیدکنندگانی که به وبسایت شام رس زدهاند. اینها به دو دستۀ بازدیدکنندگان جدید (Visitor New (و بازدیدکنندگان تکراری (Visitorss Returning (تقسیم میشوند. بازدیدکنندگان تکراری، کاربرانی کسانی هستند که قبالً یک دوره را در وبسایت شام گذراندهاند.

 o بازدید صفحات :(Pageviews (منظور از این عبارت تعداد کل دفعاتی است که یک صفحه مشاهده شده است .توجه داشته باشید که بازدیدهای مکرر توسط یک کاربر تکراری نیز در این مقدار حساب میشود. 

o صفحات/دورهها :(Sessions/Pages (صفحات/دورهها به میانگین تعداد صفحاتی اطالق میشود که در طی یک دوره دیده میشود. بازدیدهای تکراری از یک صفحه نیز در این مورد حساب میشود. 

o میانگین زمان دوره :(Duration Session. Avg (میانگین زمانی است که دورههای استفادۀ کاربران به طول انجامیده است. 

o نرخ پرش :(Rate Bounce (منظور از نرخ پرش، درصد کسانی است که تنها یک صفحه از وبسایت شام را مشاهده کردهاند. )بازدیدی که در آن کاربر به وبسایت شام وارد شده و بدون آنکه هیچ تعاملی با آن داشته باشد، صفحه را بسته است( هر چقدر که نرخ پرش وبسایت شام کمرت باشد، یعنی وبسایت شام در حفظ کاربر موفقتر عمل کرده است. 

o دورههای جدید :(Sessions New (یک تخمین از تعداد بازدیدهایی است که برای اولین بار و توسط کاربران جدید صورت میگیرند. دلیل تخمینی بودن این درصد این است که کاربر ممکن است با یک آی پی جدید به سایت شام وارد شود. 

o اهداف :(Goals (شام میتوانید در گوگل آنالیتیکس اهدافی برای خود تعیین کنید. اینکار به شام اجازه میدهد که میزان موفقیت سایت خود را اندازهگیری کنید و ببینید که چند درصد از کاربران یک فرآیند مشخص که برای شام مهم است را در وبسایت طی میکنند. 

o تبدیلها :(Conversions (تبدیلها زمانی صورت میگیرند که یک کاربر اهداف شام را عملی میکند و در نتیجه تبدیل به یک کاربر ثابت یا مشرتی شام شود. مثالً وقتی یک کاربر در وبسایت شام ثبت نام میکند یا یک خرید را انجام میدهد.

 o کمپینها :(Campaigns (کمپینها به شام اجازه میدهد که پارامرتهای شخصی خود را برای هر صفحهای که دوست دارید اضافه کنید تا بتوانید اطالعات بیشرتی را از کاربران خود بدست آورید. 

o جذب :(Acquisition (منظور از جذب، روشی است که کاربران خود را بدست آوردهاید. مثالً ممکن است طریقۀ جذب یک کاربر، موتور جستجوی گوگل باشد. 

o رفتار :(Behavior (مطالعات رفتاری کاربران به شام اجازه میدهد که محتوای خود را مطابق نیاز آنها تغییر دهید و آن را بهینه منایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی